Philips Philips
Philips(ფილიპსი)
Philips-ის ისტორია მე-19 საუკუნის ბოლოს იწყება. კომპანიის დამფუძნებელმა ჟერარ ფილიპსმა დაამთავრა პოლიტექნიკური უნივერსიტეტი და გადაწყვიტა დაეარსებინა ინკანდესენტური ნათურების წარმოება საკუთარი ტექნოლოგიის გამოყენებით.
იმ წლებში ინკანდესენტური ნათურები იწარმოებოდა თომას ედისონის მიერ შემოთავაზებული ტექნოლოგიის მიხედვით. ფილიპსმა შესთავაზა ნახშირის ნაცვლად ნახშირბადის ძაფის გამოყენება. რამდენიმეთვიანი მუშაობის განმავლობაში Philips-მა მოახერხა ნათურის სიცოცხლის რამდენიმე ათეულ საათამდე მიყვანა. და უკვე 1891 წელს ჯერარდმა და ანტონ ფილიპსმა გახსნეს თავიანთი პირველი ქარხანა ქალაქ ეინდჰოვენში.
პირველი წარმოება ნაქირავებ ფარდულში მდებარეობდა და ეწოდა „საწარმო ინკანდესენტური ნათურების და სხვა ელექტრო პროდუქტების წარმოებისთვის“. ქარხანაში თავიდანვე 10 თანამშრომელი მუშაობდა, დღეში დაახლოებით 200 ნათურას აწარმოებდნენ.
მას შემდეგ, რაც მე-19 საუკუნის ბოლოს გამძლეობამ ბევრი სასურველი დატოვა, ძმები ფილიპსის საქონელი იყიდებოდა როგორც ცხელი ნამცხვრები. კომპანია სწრაფად იზრდებოდა და განვითარდა. Philips-ის ნათურები ფართოდ გავრცელდა არა მხოლოდ მათ სამშობლოში, ჰოლანდიაში, არამედ მთელ ევროპაში (მათ იყენებდნენ მედიცინაში იმ ცენტრებში, სადაც პაციენტები მკურნალობდნენ ევროპაში).
1900 წლისთვის ძმებ ფილიპსებში 400-ზე მეტი ადამიანი იყო დასაქმებული, 1910 წლისთვის ეს მაჩვენებელი უკვე 2000 ადამიანი იყო. Philips იყო ერთ-ერთი უმსხვილესი დამსაქმებელი ევროპაში. წარმოების გაზრდის გარდა, ძმებმა ფილიპსებმა განაახლეს შრომითი ურთიერთობების სისტემა თავიანთ საწარმოებში.
„რიცხვები მნიშვნელოვანია, მაგრამ ხალხი უფრო მნიშვნელოვანია“ - Philips მაშინდელი დევიზი დღესაც აქტუალურია. მრავალი ინოვაციისა და ბიზნეს წარმატებებისთვის ჟერარდ და ანტონ ფილიპსს მიენიჭათ საპატიო წოდება „ჰოლანდიის მე-20 საუკუნის საუკეთესო ბიზნესმენები“.
რატომ Philips(ფილიპსი)
ნიდერლანდებში Philips-ს ყოველთვის განსაკუთრებული პატივისცემით ეპყრობიან, ფილიპსის ძმების საქმიან თვისებებს ძალიან აფასებდა დედოფალი ვილჰელმინა, რაც მან დაადასტურა სახელის პრეფიქსის „სამეფო“ დამატებას. მას შემდეგ კომპანიის სრული სახელია Royal Philips.
მაგრამ Philips ორიენტირებული არა მხოლოდ გაყიდვების ოდენობაზე იყო. განვითარება ასევე ვერტიკალურ სიბრტყეში მიმდინარეობდა, მე-20 საუკუნის დასაწყისში ძმებმა ფილიპსებმა გადაწყვიტეს სამედიცინო აღჭურვილობასთან გამკლავება. ამის მიზეზი რენტგენის გამოგონება გახდა.
ვინაიდან ფილიპსში მუშაობა ყოველთვის ეფუძნებოდა მოწინავე ინჟინერიას, უკვე 1918 წელს Philips-მა გამოაცხადა სამედიცინო რენტგენის მილის გამოგონება. იმისათვის, რომ კომპანიის სამედიცინო ინდუსტრიის განვითარება დამოუკიდებელი ყოფილიყო, 1927 წელს ჩამოყალიბდა სამედიცინო სისტემების განყოფილება, რომელიც დღემდე არსებობს.
Philips ფილიფსის განვითარება
Philips ყოველთვის ორიენტირებული იყო კვლევასა და განვითარებაზე. ელექტრო ინკანდესენტური ნათურების წარმოების ქარხნის მუშაობის დასაწყისიდანვე შეიქმნა ლაბორატორია, რომელშიც დაიხვეწა Philips-ის პროდუქტები.
სამეცნიერო ლაბორატორია შეიქმნა 1913 წელს. მის საფუძველზე შეიქმნა Philips Research-ის ცალკე განყოფილება. გილს ჰოსტი, დოქტორი, იმდროინდელი მეცნიერების ერთ-ერთი გამორჩეული ნიდერლანდებში, პირველი ხელმძღვანელი გახდა. Philips Research-ის წყალობით შეიქმნა რადიო ოთახები, რენტგენის აპარატურა, ტექნოლოგიები და აღჭურვილობა სატელევიზიო და რადიო მაუწყებლობისთვის.
Philips-მა ასევე დიდი ყურადღება დაუთმო თავისი ბრენდის სახელს. ის შეიცვალა, რაც ასახავს ცვლილებებს ხალხის შეხედულებებში დროთა განმავლობაში. სავაჭრო ნიშნის პირველი გამოყენება იყო ბლანკებზე ემბლემით, რომელიც აერთიანებდა Philips & Co სახელის თავდაპირველ ასოებს, გარდა ამისა, პირველ ნათურებს უკვე ჰქონდა Philips ამოტვიფრული ბაზაზე.
კომპანიის პირველი სარეკლამო კამპანია იყო ჰოლანდიისთვის ტრადიციული ღია ბარათების გამოყენება. წინა მხარეს ნაცნობი ეროვნული სცენები იყო გამოსახული, უკანა მხარეს კი სიტყვა Philips ჩარჩოში ჩასმული ათეული მანათობელი ელექტრო ნათურა.
ეს იდეა გამოიგონა ანტონ ფილიპსმა, მისი აზრით, ასახავდა თანამედროვეობას და ელეგანტურობას. ეს ღია ბარათები ძალიან პოპულარული გახდა და მზარდი კომპანია Philips-ის კარგ რეკლამად იქცა.
Philips-ის ლოგომ ჩვეული ფორმების მიღება 1920-იანი წლების ბოლოს დაიწყო. თანამედროვე ლოგო პირველად 1926 წელს დაინერგა რადიო მილების შეფუთვაზე და Philgrah ხმის ჩამწერი. ვარსკვლავები და ტალღები ახასიათებდნენ რადიოტალღებს და ვარსკვლავურ საღამოებს, რომლებშიც ისინი გადიოდნენ.
სამედიცინო განყოფილების მუშაობის დაწყების გარდა, 1927 წელი გაიხსენეს რადიოს განვითარების განყოფილების ფორმირებითაც. პირველი რადიო მიმღები Philips-ის ბრენდის ქვეშ გამოჩნდა უკვე 1928 წელს. ის იყო ძალიან მარტივი დიზაინით და იღებდა მხოლოდ VHF რადიო ტალღებს.
Philips (ფილიპსი)ინდუსტრიის განვითარება
მაგრამ ეს მხოლოდ პირველი ნაბიჯი იყო მთელი ინდუსტრიის განვითარებაში. ძმები ფილიპსი რადიო ინდუსტრიის განვითარებას მათთვის დამახასიათებელი სიზუსტით მიუახლოვდნენ; უკვე 1932 წელს ფილიპსმა გაყიდა 1 მილიონი რადიო, რაც გახდა ყველაზე დიდი მწარმოებელი მსოფლიოში.
Philips-ისთვის კიდევ ერთი ინოვაციური ინდუსტრიაა ტელევიზია. ტელევიზიის განვითარების პიკი დადგა 40-იან წლებში, მაგრამ უკვე 1925 წელს Philips-ის კვლევითმა ლაბორატორიამ დაიწყო სატელევიზიო სიგნალის შესწავლა.
1928 წელს საზოგადოებას წარუდგინეს პირველი ტელევიზია. Philips კიდევ ერთხელ უსწრებს თავის დროს და დაამტკიცა, რომ არის ინდუსტრიის ლიდერი. ამავე წლებში დაიწყო სატელევიზიო სიგნალის ჩაწერის და უკეთესი რეპროდუქციის განვითარება.
1929 წელს მსოფლიო ეკონომიკური კრიზისის დროს Philips-ს იძულებული გახდა მკვეთრად შეემცირებინა დასაქმებულთა რაოდენობა. სულ რაღაც სამ წელიწადში Philips-ის შემოსავალი თითქმის ექვსჯერ შემცირდა.
ეკონომიკური დეპრესიის გამო კომპანიას საიუბილეო აღნიშვნის მიტოვება მოუწია. მაგრამ, ინოვაციებისა და მომგებიანობის კურსის შენარჩუნებით, Philips-ს არ შეუმცირებია ან შეუზღუდა მუშაობა წარმოების გაფართოებასა და მოდერნიზებაზე. კრიზისიდან წარმატებულ გამოსვლას ხელი შეუწყო წარმოებული საქონლის ჯერ კიდევ მაღალმა ხარისხმა, ასევე ახალმა გამოგონებებმა, რომლებიც დაკავშირებულია ტელე და რადიო მაუწყებლობასთან.
განახლებული ლოგო
1930 წელს ლოგომ მიიღო ის ფორმა, რომელსაც ჩვენ ახლა ვიცნობთ. ოთხი ვარსკვლავი და სამი ტალღა წრეში იყო გამოსახული Philips-ის რადიოებსა და გრამოფონებზე. ამ დროისთვის კომპანია და წარმოება სწრაფად იზრდებოდა და საჭირო იყო კარგად აღიარებული და ამავე დროს უნიკალური ლოგო. ამრიგად, გამოჩნდა ახალი ემბლემა - ფარის სახით, რომელიც მცირე ცვლილებებით წარმოადგენს სავაჭრო ნიშანს დღემდე, 1938 წლიდან.
მე-20 საუკუნის შუა წლებში დაიწყო Philips-ის კიდევ ერთი მსოფლიოში ცნობილი პროდუქტის, ელექტრო საპარსის წარმოება. თავდაპირველად, მბრუნავი თავები ინკანდესენტური ნათურების წარმოების გვერდითი პროდუქტი იყო. მაგრამ ინჟინერიის წყალობით, Philishave საპარსი შემუშავდა გვერდითი პროდუქტის საფუძველზე, სრულიად ახალი დიზაინით.
1970-იან წლებში Philips-ის პირველადი განათების ინდუსტრიაში ინოვაციურმა კვლევებმა გამოიწვია ფოტოლუმინესცენტური და ფლუორესცენტური ენერგიის დაზოგვის ნათურების შექმნა და წარმოება. ნათურების სიცოცხლე იზრდება და მოხმარებული ენერგიის რაოდენობა მკვეთრად შემცირდა.
მაგრამ, ალბათ, 1970-იანი წლების ყველაზე დიდი გამოგონება Philips-ისთვის იყო კომპაქტური დისკის გამოგონება. ეს გადამზიდავი, თავისი ასაკისთვის უნიკალური, შეიქმნა Philips-ის დიდი გამოცდილების წყალობით სატელევიზიო და აუდიო სიგნალების გადაცემისა და შენახვის სფეროში.
1970-იან და 1980-იან წლებში Philips მნიშვნელოვნად გაფართოვდა. 1972 წელს შეიქმნა კომპანია PolyGram, რომელიც ეხებოდა აუდიო სისტემებსა და კომპაქტ დისკებს. Philips-მა Magnavox იყიდა 1974 წელს, ხოლო Sygnetics 1975 წელს. 1981 წელს Philips-მა იყიდა ტელეკომპანია GTE Sylvania. 1983 წელს ის იყიდა Westinghouse-მა, ამ კომპანიამ სპეციალიზირებული ინკანდესენტური ნათურების წარმოებაში.
80-იანი წლები ფილიპსისთვის საიუბილეო ათწლედად იქცა. 1984 წელს Philips-მა აღნიშნა თავისი მე-100 მილიონი ტელევიზორის და 1985 წელს 300 მილიონიანი Philishave ელექტრო საპარსის გამოშვება.
Philips (ფილიპსი) ეკონომიკა
ფილიპსისთვის რთული ეკონომიკური პერიოდი დაიწყო ოთხმოციან წლებში, ჯერ ერთი, მსოფლიოში კიდევ ერთი ეკონომიკური კრიზისი დაიწყო და მეორეც, იაპონელმა მწარმოებლებმა აქტიურად დაიწყეს საკუთარი თავის გამოცხადება ელექტრონიკის ბაზარზე. ფილიპსმა ამ პერიოდში დიდი ზარალი განიცადა.
მაგრამ კომპანიის ხელმძღვანელობამ გაატარა კომპეტენტური ანტიკრიზისული პოლიტიკა, შეამცირა მენეჯერული პერსონალი და 3 წლის შემდეგ Philips-მა დაიბრუნა დაკარგული პოზიციები. გარდა ამისა, კრიზისის წლებში შექმნილმა სამეცნიერო და საინჟინრო განვითარებამ შესაძლებელი გახადა წარმოების მოცულობის გაზრდა.
მრავალწლიანი სამეცნიერო გამოცდილების წყალობით, ბოლო წლებში, როდესაც კონკურენცია სამომხმარებლო ელექტრონიკის ბაზარზე მკვეთრად გაძლიერდა, Philips-მა შეძლო იაპონური მწარმოებლების თანაბარი კონკურენცია ევროპულ კომპანიებს შორის. ფილიპსმა კრიზისის წლებში შეძლო დიაპაზონის გაფართოება. 2009 წლის მონაცემებით, Philips R&D-ს აქვს 30 დიზაინის ოფისი და 4 უზარმაზარი სისტემის ლაბორატორია.
მთლიანობაში, Philips ფლობს 100000-ზე მეტ აქტიურ პატენტს, Philips-ის ბევრი გამოგონება ჩვენთვის სრულიად ნაცნობი გახდა ყოველდღიურ ცხოვრებაში. გამოიგონეს 1930 წელს, პირველი ელექტრო გრამოფონი, ან მანქანის მიმღები, რომელიც წარმოება დაიწყო 1934 წელს.
1948 წელს Philips-მა წარმოადგინა პირველი გრძელვადიანი ჩანაწერი, ხოლო 1958 წელს სტერეოფონიური აუდიო აპარატურა, რაც თავის დროზე კიდევ ერთი მიღწევა იყო. 1963 წელს კომპაქტური დისკის გამოჩენამდე დიდი ხნით ადრე, Philips-მა გამოიგონა და დაიწყო კომპაქტური აუდიო კასეტების წარმოება, ხოლო Philips-ის ბრენდის ფერადი ტელევიზორი გამოჩნდა 1964 წელს და იყო პირველი ფერადი ტელევიზორი მსოფლიოში.
ფილიპსის ოჯახის წევრები ხელმძღვანელობდნენ კონცერნს მისი დაარსებიდან 1971 წლამდე. ბოლო იყო ფრიც ფილიპსი, რომელიც კომპანიას 25 წლიდან მართავდა. ის, ისევე როგორც მამამისი და ბიძა, დაუღალავად მუშაობდა კომპანიის სასარგებლოდ. მეორე მსოფლიო ომის დროს დაპატიმრების მიუხედავად, მან მოახერხა არა ჩვეულებრივი, არამედ საოჯახო ბიზნესი გადაექცია მსოფლიოს ერთ-ერთ უდიდეს კონცერნად. დღეს კომპანიას ჯერარდ კლეისტერლი მართავს.
ბევრი თანამედროვე გამოსავალი გამოჩნდა ფილიპსის კვლევით ლაბორატორიებში. კომპანია მსოფლიო ლიდერია დაპატენტებულ გამოგონებებში. CD, DVD, jpeg და MPEG ფორმატები, ქსენონის მანქანის ნათურები, ენერგიის დაზოგვის ნათურები, ნათურები სოლარიუმისთვის და GSM ტელეფონი არის Philips-ის დაპატენტებული გამოგონება.
შეჯამება
დღეს Philips-ს აქვს სამი ძირითადი ბიზნეს სფერო: ჯანდაცვა, განათება და სამომხმარებლო ელექტრონიკა. სამომხმარებლო ელექტრონიკის სექტორში დასაქმებულია დაახლოებით 25000 ადამიანი 49 ქვეყანაში.
Philips-ისთვის ძირითადი პროდუქტებია: ტელევიზორები, ვიდეო და აუდიო პროდუქტები, სახლის კინოთეატრები, აქსესუარები, საყოფაცხოვრებო ტექნიკა, საპარსი პროდუქტები, სხეულის მოვლა და ჯანმრთელობა.
ძირითადი წარმოების ცენტრები განლაგებულია ნიდერლანდებში, ბელგიაში, საფრანგეთში, უნგრეთში, ავსტრიაში, პოლონეთში, აშშ-ში, მექსიკაში, ბრაზილიაში, არგენტინაში, ჩინეთსა და სინგაპურში.
მსოფლიოში 150 000-ზე მეტი თანამშრომელი მუშაობს განათების და ჯანდაცვის ინდუსტრიაში. ამ სფეროებში Philips-ის ძირითადი საქმიანობაა სხვადასხვა დანიშნულების ნათურების წარმოება, პროფესიონალური და სახლის განათება, სხვადასხვა განათების სისტემების შემუშავება და წარმოება, გარდა ამისა, საავტომობილო განათება, ასევე უახლესი სინათლის წყაროების - LED-ების წარმოება.
სამედიცინო აღჭურვილობის სფეროში ძირითადი მიმართულებებია სახლის სამედიცინო სისტემების აღჭურვილობის წარმოება, ჯანდაცვის საინფორმაციო სისტემები, ულტრაბგერითი აპარატურის და პაციენტის მონიტორინგის აღჭურვილობის წარმოება.
დღეს Royal Philips Electronics Corporation არის ერთ-ერთი ლიდერი ელექტრონიკის გლობალურ ბაზარზე. პროდუქციის ასორტიმენტი ძალიან ფართოა, ელექტრო ნათურებიდან, რადიოთი და ტელევიზორი კომპიუტერებით, დახვეწილი სამედიცინო აღჭურვილობითა და მობილური ტელეფონებით დამთავრებული. Philips-ის პროდუქტები წარმოდგენილია ნებისმიერი სახის სამომხმარებლო ელექტრონიკაში.